Translate

İzleyicilere siz de katılın!...

Sayfalar

27 Şubat 2012 Pazartesi

Facebook ve Twitter'da kimlere nelere gıcık oluyoruz?

Kendi iletisini beğenenler, etiketleme canavarları, Twitter'da aslan kesilenler... Sizin gıcık olduğunuz hangisi?


Bir arkadaşım Facebook sayfasına "Hayat bu" yazmış, sonra da kendi iletisi için kendisi "Beğen" tuşuna basmış! (Zaten Facebook, Polyanna maşallah, "Beğenmeme" tuşu yok mesela!) O dakika o arkadaşımı sanal âlemimden "uçurmak" geldi içimden, çaktırmadan... Sonra, geçenlerde yanından geçtiğim kız geldi mesela aklıma... O beni tanımadı, ben yüzünü anımsadım, nereden tanıdığım zar zor hatırladım. Mesela o niye arkadaş listemdeydi ki?
Ve buldum; halkla ilişkilerle uğraşan, dolayısıyla benden çok yaptığım işle ilgili olan kız, bir partide zorla koluma girip cep telefonundan beni arkadaş olarak eklemiş, sonra da bana "Hadi... Hadi..." yapmıştı. Üç gün sonra da bana bir mesaj attı: "Ay seni çok özledim, bilmem ne firması için parti veriyoruz orada görüşelim mi?"
Facebook'u ev, Twitter'ı otel gibi gördüğümden Facebook'ta az tanıdığım insanlarla alaka kurmazdım ama oluyor böyle kaçaklar işte... Sonra merak ettim, insanların birini Facebook'taki arkadaşlıktan çıkarmaya, Twitter'da izlememeye ne zaman karar verdiğini; nasıl insanların antipatik birer kullanıcı olduklarını? Bir mini anket yaptım. İşte Facebook ve Twitter'da sevilmeyenler...
EYLEM FACEBOOK'TAYSA VARIM!
* Facebook'ta kendi iletisini kendisi beğenenler! Her ileti, her fotoğrafı beğenen hiperaktif kullanıcı da pek sevilmiyor... "Ayşennn çok güzelsin meleğim" gibi karşılıklı övgü yazışmaları da antipatik bulunuyor.
* Hayatında hiçbir şey yapmayıp, etliye-sütlüye karışmayan ama Facebook-Twitter başında en büyük eylemci kesilenler! Günün anlam ve önemine göre profil fotoğraflarını değiştirip duranlar (Yazımda beğen tuşu olsa, bu maddeyi beğenirdim valla)
* Ruh halleri sürekli değişen ve bunu paylaşıp duranlar.
* Tüm bilgi ve fotoğraflarını vb. sınırlamalarına rağmen sürekli başkalarının bilgi ve fotoğraflarını kurcalayanlar.
* Herkesin fotoğrafının altına salak-saçma yorumlar yapanlar.
* Senin bir fotoğrafını görüp kafasında yorum yapan, sonra seni ilk gördüğünde "O fotoğraf neydi öyle", "Ayyy çok geziyorsun, para bol tabii sende" gibi cümleler döktürenler.

ETİKETLEME CANAVARLARI
* Grup halinde yapılmış eğlencelerin, iş yeri yemeklerinin fotoğraflarını gecikmeden Facebook'ta herkese sergileyen, başkalarının bunu istemeyeceğini düşünemeyen, isim "etiketleme" canavarları...
* İşle ilgili "arkadaşlık" kuranlar, o iş akdi bitince de sizi arkadaşlıktan çıkaranlar ya da tepkilerini oradan belli edenler...
* Kendi duvarına koymakla yetinmeyip mesaj kutunuza sürekli kendi köşe yazısını ya da işle ilgili duyurularını gönderenler...
* İletilerinde "genellemenin", aşağılamanın alasını yapan, altına 2 eleştiri yazılınca alınıp bozulanlar.
* Nerede olduğunu sanal ortamdan öğrenip sana "hesap soranlar"; "Bana zamanım yok diyorsun ama geziyorsun valla" kinayecileri!




Twitter’da ki Türkler…. |
TWITTER'DA ASLAN KESİLENLER
* Özellikle Twitter'da neyin popüler olduğunu kavrayıp "beğenmemenin, laf geçirmenin, aşağı görmenin, çeteleşmenin, bol keseden atıp, bel altından vurmanın" dibine vuranlar...
* Sadece siyasetten söz eden, ahkâm kesenler...
* "Ne kadar da eğleniyoruz", "Öyle de partiliyoruz, böyle de yiyor içiyoruz" yazıp duranlar (O anda o kadar eğleniyorsan, elinde cep telefonunun işi ne?)
* İki saniye de bir Twitter iletisi giren; tahmini günlük tweet sayısını fersah fersah aşanlar. İletiler de şöyle: "Ne yapmalı?", "Goooolll", "Süper", "Uyku", "Açım", "Gitsem mi, kalsam mı!"
* Twitter'da seni izleyip "Beni de izlesene ne olur" diyenler...
* Girer girmez "Ahmet Hakan-Oray Eğin-Nazlı Ilıcak" üçlüsünü izlemeye başlayanlar...
* Sürekli yabancı dil kullananlar... (İki Türk'ün aralarında sürekli İngilizce yazışmasını izlemek ilginç olabiliyor doğrusu).
* Bir şey soran ama hiçbir yanıta yanıt vermeyenler...
* Faşist eğilimleri olanlar, sürekli şikâyet edenler...
* Bir de Twitter kafasıyla düşünenler... İlk önce keyifle izliyorsun böylelerini, 140 kelimelik felsefeler yapıyorlar... Ama bir süre sonra bu durum o kişinin doğallığından şüphe etmene yol açıyor; birinin sürekli Twitter zihniyle düşünüyor olması, aynı tür iletileri aynı tadı vermeye başlıyor.


Twitter’da ki Türkler….


Twitter Retweet ilginç içerik - Twitter Aforizmaları Twitter Gündemi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder