Translate

İzleyicilere siz de katılın!...

Sayfalar

17 Şubat 2012 Cuma

Twitter’da sıkça gördüğünüz # sembolü (hashtagging) nedir ve ne işe yarar?

Hashtags çok basit bir soruya cevap vermek için kullanılır. Twitter’da aynı konuyu konuşan milyonlarca kişi var, bu konuşmaları nasıl organize edebiliriz ve takip edebiliriz. Hashtagging (Sohbet etiketi), için herkes tarafından kabul edilen # sembolü kullanılır. Nasıl çalıştığına gelince, sohbet etiketleri esnektir. Yani istediğiniz bir konuda sohbet için siz de bir # üretebilir ve herkese bu etiketi kullanmasını söyleyebilirsiniz. Böylelikle o etiketi içeren tüm twitleri bir yerden takip edebilirsiniz. Bir nevi yeni bir sohbet odası açmış olursunuz. Bunu MIRC isimli sohbet programını kullanan okuyucularımız hatırlayacaklardır. Unutmayın, bu konuşmalar hem sizi takip edenlere, hem de twitter diyarındaki herkesin kullanımına açıktır.
Bir örnekle açıklayalım. Mesela bu mesaj ile ilgili twitter’da bir sohbet başlatmak istesem, #medyasyonhashtag isminde bir etiket yaratabilirdim. (Twitin içine bu etiketi yazdığım andan itibaren bu etiket yaratılır). Bu twit asaşıdaki gibi görünecekti. Gördüğünüz gibi etiketi işareti olan #’den sonraki bölüm farklı bir renge çevrildi. Bu etikete daha sonra twitter sayfasından tıkladığınız zaman sizi arama sayfasına götürecek (http://search.twitter.com) ve bu etiketi içeren tüm twitler listelenecek. Eğer size de bu etiketi kullanıyorsanız sizin de twitniz o listede yer alacak.
Aşağıda bununla ilgili bir örnek daha var. Özellikle pazartesi günleri twitter’ın bir çılgınlığı olan #musicmonday etiketini içeren tüm konuşmaları aradım ve görüntüledim. Yeni twitler geldikçe sayfada bir bir beliriyor. Herkes pazartesi günü favori müziklerini bu sohbet etiketini kullanarak twitter diyarında paylaşıyor ve ben de bunu bildiğim için rahatlıkla arayip, takip edebiliyorum ve yeni şarkılar öğreniyorum. Ayrıca ben de favori şarkılarım twitliyorum ve twitlerken de sonuna #musicmonday etiketini ekliyorum.
İşte bir deneme olanağı: Sorularınız olursa #medyasyonsoru etiketini twitlerinize ekleyerek gönderin, takip edip cevaplayacağım.


EK: @filtrekahve ‘den gelen guzel not uzerine eklemek istedik ki, ayrica arama sonuclarini RSS ile takip etmeniz de mumkun. Ekranin sag ust kosesinde FEED bilgilerini bulabilir ve okuyucunuza ekleyebilirsiniz. RSS nedir ogrenmek icin linkin uzerine tiklayin ve vidyoyu seyredin. (Youtube ile calisir).
Twitter Retweet ilginç içerik - Twitter Aforizmaları Twitter Gündemi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder